Информация за клиенти, ползващи интернет банкиране

Уважаеми клиенти,

Във връзка с придобиването на Алфа Банк - клон България, поетапно до началото на месец юни операционните системи, продукти и услуги на Алфа Банк, включително платформата за интернет банкиране, ще бъдат трансформирани в една единна система – тази на Пощенска банка.

В тази връзка считано от 25 май 2016 г. достъпът до системата за електронно банкиране ще се осъществява през платформата на Пощенска Банка (e-Postbank).

За да можете да използвате услугата e-Postbank на Пощенска банка, ще е необходимо първо да посетите адрес e-postbank.bg , където да въведете настоящите ползвани от Вас потребителско име и парола за Alpha Уеб Банкиране. Системата ще приеме Вашите данни, след което ще бъдете помолени да създадете нова парола, съгласно правилата за сигурност на Пощенска банка.

Новата парола трябва да отговаря на следните изисквания:

  • Паролата трябва да съдържа минимум 8 символа.
  • Паролата трябва да съдържа комбинация от цифри и букви.
  • Паролата е чувствителна към малки и главни букви. Поне една от буквите трябва да е главна.
     

От този момент въвеждането на потребителско име и парола няма да може да се осъществява чрез виртуална клавиатура.

  • В случай че вече имате съществуващ профил в системата на Интернет банкиране "e-Postbank", считано от 25 май 2016 г. всички сметки и продукти, които са били достъпни чрез Alpha Уеб Банкиране, ще бъдат достъпни само чрез е-Рostbank със съответните права (пасивни или активни).
  • В случай че имате активен профил в Alpha web banking и активен профил в e-Postbank е необходимо да въведете потребителско име и парола, които сте използвали до този момент в е-Postbank. Вашите сметки и продукти ще бъдат добавени и обединени в един профил със съответните права (пасивни или активни).
  • В случай че сте клиент с профил на юридическо лице трябва да имате предвид, че двата профила ще останат отделни и независими един от друг и ще трябва да използвате досегашните си права за двата отделни профила. При желание от Ваша страна, може да се запази само единият профил и да се обединят продуктите от двата профила в един. Това може да се осъществи във всеки един клон на Пощенска банка, като се закрие единият профил, а в другия се добавят продуктите, които са били налични от закрития профил. За целта трябва да подпишете документи съгласно вътрешните правила и процедури на Пощенска банка.
  • В случай че имате заключен профил в Alpha web banking и активен профил в e-Postbank двата профила ще останат отделни и независими един от друг, като за да активирате профила, пренесен от Алфа банк, трябва да посетите клон на банката. При желание от Ваша страна, може да се запази само единия профил и да се обединят продуктите от двата профила в един. Това може да се осъществи във всеки един клон на Пощенска банка, като се закрие единия профил, а в другия се добавят продуктите, които са били налични от закрития профил. За целта трябва да подпишете документи съгласно вътрешните правила и процедури на Пощенска банка.
  • В случай че потребителско име от Алфа уеб банкиране се дублира с профил на друг потребител в e-Postbank е необходимо потребителят да въведе префикс PB пред потребителското име без интервал, а паролата остава без промяна (пример: AIvanov става PBAIvanov). Клиентите с актуални данни за контакт са уведомени за това изискване. В случай на дублиран профил, при опит да направите логин със старите си име и парола, системата ще визуализира съобщение за грешно име или парола. Необходимо е да се свържете  с Центъра за Обслужване на клиенти за съдействие.
  • Лимити – за всички физически лица са зададени стандартни лимити от 5000 валутни единици (на документ и за дневен лимит). За клиенти, които са имали заявени по-високи дневни лимити, те са намалени на 5000 валутни единици. За клиентите, които са имали заявени по-ниски, същите са дефинирани като дневни лимити на продукт на ден. В случай, че клиент желае промяна, то същата трябва да бъде заявена чрез най-близкия финансов център. При клиенти юридически лица важи същото правило, като лимитът е 25 000 валутни единици.
  • Видът на правата за достъп (активни или пасивни) на потребителите от Алфа банк е мигриран в системата на Пощенска банка без промяна. Принципите на функциониране на тези права, обаче, от тук нататък следват Общите условия на Пощенска банка.
  • Преиздадени Кредитни карти, за които картата издадена от АББ е била регистрирана в уеб банкирането на АББ ще бъдат регистрирани в уеб банкирането на Пощенска банка с пасивни права, както е било в Alpha web banking. При желание, всеки потребител може да заяви активни права по Кредитна Карта в удобен клон на банката.

След прехвърляне на сметки и услуги към "е-Рostbank" няма да е възможно изготвянето на справки в Интернет банкирането за наредени операции за период, предхождащ 25 май 2016 г. При необходимост, справка може да бъде направена в удобен за клиента клон на Пощенска банка след 25 май 2016 г.

Функционалности от уеб банкирането на Алфа банк, които няма да бъдат  налични в уеб банкирането на Пощенска банка:

  • В е-Postbank няма да имате възможност да използват виртуална клавиатура.
  • В е-Postbank няма да имате възможност да откривате срочен депозит.
  • В е-Postbank няма да имате информация за Договорна уредба.
  • В е-Postbank няма да имате възможност  да използвате Токън устройството от Алфа Банк България.
  • В е-Postbank няма да имате възможност  да използвате изготвените шаблони за изходящи преводи в Alpha Уеб Банкиране, тъй като  няма възможност  да бъдат автоматично прехвърлени в "e-Postbank" и следва да създадете нови шаблони, следвайки стъпките в "e-Postbank".

Пощенска банка предлага няколко решения, с които да използвате активното интернет банкиране "e-Postbank“ сигурно и удобно.

Можете да изберете между следните видове сертификати, с които да получите активен достъп до Вашето интернет банкиране *

Цифров сертификат, издаден от банката

Заявяването и инсталирането се извършва лесно от меню Сигурност – Сертификати – бутон "Стартирай издаване на цифров сертификат“. Посредством него може активно да работите с интернет банкирането на Пощенска банка. Препоръчително е да се защити ползването му в браузъра с парола. Банката може да наложи допълнителни мерки за сигурност при използването на такъв сертификат. Повече информация може да получите на следния линк : https://www.postbank.bg/bg-bg/DigitalBanking/ePostbank/
 

Квалифициран електронен подпис (КЕП )

Квалифицираният електронен подпис има силата на саморъчно положен подпис. Той има много различни приложения и може да бъде използван не само за Вашето интернет банкиране. Научете повече информация за КЕП на следния линк https://www.postbank.bg/bg-bg/DigitalBanking/ePostbank/  

 

Считано от 25 май 2016 г. влизат в сила промени в Общи условия на Алфа Банк – клон България за ползване на услугите "Алфа уеб банкиране“ (Общи условия на Алфа Банк България за услугата Алфа уеб банкиране), като същите се заменят изцяло с "Общи условия на "Юробанк България" АД за електронно банково обслужване “Интернет банкиране" за индивидуални и корпоративни клиенти“ ( Общи условия на Пощенска банка за услугата Интернет банкиране ).

Считано от 25 май 2016 г. влизат в сила промени в "Тарифа за такси и комисиони на Алфа Банк България за физически лица“ и "Тарифа за такси и комисиони на Алфа Банк България за юридически лица, еднолични търговци и лица упражняващи свободни професии“ (Тарифи на Алфа Банк България), като същите се заменят изцяло съответно с "Тарифа за таксите и комисионните, които Юробанк България АД прилага по извършвани услуги на клиенти - физически лица“ и "Тарифа за таксите и комисионите, които Юробанк България АД прилага по извършвани услуги на клиенти- юридически лица, еднолични търговци, дружества по Закона за задълженията и договорите, бюджетни предприятия и чуждестранни търговски представителства“ (Тарифи на Пощенска банка).

Общите условия за сметки, Тарифите и Лихвените бюлетини на Пощенска банка са публикувани в раздел "Финансова информация" и са налични във всички офиси на банката.

 

* Не се изисква сертификат за: преводи между собствени сметки на клиент в банката, погасяване на задължение към собствена кредитна карта, плащане на битови услуги, плащане на данъци, и покупко-продажба на валута. Необходимо е всеки от посочените продукти да е регистриран за активен достъп чрез услугата интернет банкиране " e-Postbank “ на Пощенска банка.