Максимална сигурност при плащания в интернет с банкови карти

С цел да Ви предоставим най-високо ниво на сигурност при плащания с банкови карти от Пощенска банка в интернетпредлагаме възможност за допълнителното им потвърждаване.

С нея отговаряме на регулаторните изисквания за сигурна идентификация при платежни операции от разстояние и на най-новите стандарти на картовите организации Visa и Mastercard.

 

Вашите плащания в сайтове на търговци, участващи в програми за сигурни плащания Visa Secure и Mastercard Identity Check, е необходимо да бъдат потвърдени с помощта на софтуерен токън – мобилно приложение m-Token Postbank.

 

Имайте предвид, че след 15.04.2021 г. потвърждаването на онлайн операции ще става единствено с m-Token Postbank, като потвърждение с еднократен код, изпратен с SMS, вече няма да е валидно.

 

Приложението може да бъде свалено безплатно на Вашия смарт телефон от Google Play, App Store или AppGallery и служи за допълнителна идентификация и сигурен начин за потвърждаване на плащанията Ви с банкови карти в интернет, както и на операции в интернет банкирането.

 

  • Какво трябва да направите, за да продължите да плащате онлайн:

1. Свалете безплатното мобилно приложение m-Token Postbank от App Store ,Google Play или AppGallery.

2. Влезте във Вашия профил в интернет банкирането e-Postbank. Ако нямате регистрация за тази услуга, можете да се регистрирате лесно онлайн тук или да посетите най-близкия офис на банката.

3. Заявете софтуерен токън през интернет банкирането Ви от меню Сигурност > Управление на токън > Заяви нов токън.

Ще получите два активационни кода – чрез SMS и e-mail, изпратени съответно на мобилния номер и на e-mail адреса, предоставени от Вас на банката. Стартирайте приложението m-Token Postbank на Вашия смарт телефон и въведете получените два кода в съответните полета.

4. Задайте ПИН код за достъп до приложението по Ваш избор. 

 

  • Как да използвате m-Token Postbank при онлайн плащания с карти? 

1. След като въведете данните за плащане (номер на карта, име на картодържател, дата на валидност, CVC код) на сайта на търговец, обозначен с логата на програмите Visa Secure или Mastercard Identity Check, ще се появи прозорец за допълнително потвърждаване с логото на Пощенска банка и на програмата на съответната картова организация.

2. От екрана изберете начин за потвърждаване на плащането – Push notification или QR код

Потвърждаване с Push нотификация - на смарт телефона Ви ще получите Push нотификация с информация за трансакцията, която очаква потвърждение. Отворете известието, за да влезете в m-Token Postbank с Вашия ПИН код или биометрични данни.

Потвърждаване с QR код - в прозореца за допълнително потвърждаване ще се визуализира QR код, който съдържа информация за плащането. Сканирайте го като отключите m-Token Postbank с Вашия ПИН код или биометрични данни и изберете „Потвърждаване с QR код“.

3. Потвърдете плащането в приложението, след като се уверите, че данните за него (сума и търговец) са коректни.

За повече информация, можете да се свържете с нас по всяко време на телефон 0700 18 555/ кратък номер *7224.

 

  • Какво представлява услугата?

При трансакция в Интернет с Вашата карта в сайтове на търговци, които са обозначени с Mastercard Identity Check и Visa Secure, ще е необходимо да извършите допълнително потвърждение на плащането, посредством приложение, инсталирано на смарт телефона Ви (m-Token Postbank). 
За да може да активирате приложението m-Token Postbank на Вашия смарт телефон и да извършвате безпроблемно  трансакции онлайн, трябва да предоставите на банката актуални e-mail адрес и мобилен номер.

Актуализацията можете да направите в удобен за Вас офис на Пощенска банка, а къде е най-близкият до Вас, вижте
тук.

  • Кога е необходимо да използвам софтуерен токън m-Token Postbank? 

Един от основните приоритети на нашата банка е осигуряването на високо ниво на сигурност на предлаганите платежни услуги от разстояние, в съответствие с изискванията на приложимото законодателство. За да го осигурим, онлайн плащанията с карти, издадени от Пощенска банка при търговци, ползващи Mastercard Identity Check и Visa Secure, изискват допълнително потвърждение през мобилното приложение m-Token Postbank. В определени случаи няма да е необходимо допълнително потвърждение, в зависимост от търговеца, държавата, в която се намира, и други фактори, и ще можете да плащате както досега.

  • Трябва ли ми софтуерен токън m-Token, ако не пазарувам онлайн?

Приложението е необходимо както за картови плащания онлайн, така и за потвърждаване на операции през интернет банкирането e-Postbank. Дори в момента да не използвате тези услуги, е добре да имате инсталирано приложение, в случай, че ви се наложи да ги използвате в бъдещ момент.

  • Има промяна в мобилния номер/имейл адреса, който ползвам, как може да го променя и в системата на Пощенска банка?

Необходимо е да посетите най-близкия офис на банката, за да предоставите актуални данни.

  • Имам няколко карти от Пощенска банка, за всички ли е валиден този начин на плащане онлайн?

Да, допълнително потвърждение е необходимо за всички карти на Пощенска банка. 

  • Как мога да заявя m-Token Postbank, ако нямам интернет банкиране от Пощенска банка?

Можете да го направите, като първо се регистрирате онлайн за базовата функционалност на услугата тук, след което в платформата на интернет банкирането заявявате активационни кодове за приложението в меню Сигурност – Управление на токън – Заяви токън.

За да се регистрирате онлайн, е необходимо единствено да въведете актуални данни, вкл. имейл адрес и мобилен номер, които съвпадат с вече предоставените от Вас на банката.

  • Колко струва услугата?

Инсталирането, активирането и потвърждаването чрез приложението m-Token Postbank, са напълно безплатни за картодържателите на Пощенска банка.

  • Защо онлайн плащането с m-Token Postbank е още по-сигурно?

1. Кодовете, нужни за активиране на m-Token Postbank, се получат по два независими един от друг канала – чрез мобилния номер и e-mail адреса, които сте предоставили на банката. Приложението може да бъде активирано и ползвано само на едно устройство, което Вие притежавате.

2. Входът в m-Token Postbank се извършва с избран от Вас ПИН код или с Вашите биометрични данни.

3. Всяка трансакция с карта към търговец, участващ в програмите за сигурни плащания Visa Secure и Mastercard Identity Check, или към друго лице през електронното банкиране, изисква допълнително потвърждаване от Ваша страна.

 

Допълнителна информация за софтуерния токън m-Token Postbank ще намерите тук