Максимална сигурност при плащания в интернет с банкови карти. 3D сигурност

С цел да Ви предоставим най-високо ниво на сигурност при плащания с банкови карти от Пощенска банка в интернет, от 14.09.2019 г. въвеждаме нова услуга за тяхното потвърждаване.

С нея отговаряме на нововъведените регулаторни изисквания за сигурна идентификация при платежни операции от разстояние и на най-новите стандарти на картовите организации Visa и Mastercard.

 

След тази дата Вашите плащания в сайтове на търговци, участващи в програми за сигурни плащания Visa Secure и Mastercard Identity Check, ще бъдат потвърждавани с помощта на софтуерен токън – мобилно приложение m-Token Postbank.

Приложението може да бъде свалено безплатно на Вашият смарт телефон от Google Play и App Store и ще служи за допълнителна идентификация и сигурен начин за потвърждаване на плащанията Ви с банкови карти в интернет.

 

  • Какво трябва да направите, за да продължите да плащате онлайн след 14.09.2019 г.:

1. Свалете безплатното мобилно приложение m-Token Postbank от App Store или Google Play.

2. Влезте във Вашия профил в интернет банкирането e-Postbank. Ако нямате регистрация за тази услуга, можете да се регистрирате лесно онлайн тук или да посетите най-близкия офис на банката.

3. Заявете софтуерен токън през интернет банкирането Ви от меню Сигурност > Управление на токън > Заяви нов токън.

Ще получите два активационни кода – чрез SMS и e-mail, изпратени съответно на мобилния номер и на e-mail адреса, предоставени от Вас на банката. Стартирайте приложението m-Token Postbank на Вашият смарт телефон и въведете получените два кода в съответните полета.

4. Задайте ПИН код за достъп до приложението по Ваш избор. 

 

  • Как да използвате m-Token Postbank при онлайн плащания с карти? 

1. След като въведете данните за плащане (номер на карта, име на картодържател, дата на валидност, CVC код) на сайта на търговец, обозначен с логата на програмите Visa Secure или Mastercard Identity Check, ще се появи прозорец за допълнително потвърждаване с логото на Пощенска банка и на програмата на съответната картова организация.

2. От екрана изберете начин за потвърждаване на плащането – Push notification или QR код

Потвърждаване с Push нотификация - на смарт телефона Ви ще получите Push нотификация с информация за трансакцията, която очаква потвърждение. Отворете известието, за да влезете в m-Token Postbank с Вашия ПИН код или биометрични данни.

Потвърждаване с QR код - в прозореца за допълнително потвърждаване ще се визуализира QR код, който съдържа информация за плащането. Сканирайте го като отключите m-Token Postbank с Вашия ПИН код или биометрични данни и изберете „Потвърждаване с QR код“.

3. Потвърдете плащането в приложението, след като се уверите, че данните за него (сума и търговец) са коректни.

Ако не сте получили Push нотификация за потвърждаване на плащането или не сте сканирали успешно QR кода, ще получите автоматично еднократен код чрез SMS на мобилния номер, предоставен от Вас на банката. Въведете кода в полето в прозореца за допълнително потвърждаване на сайта на търговеца и натиснете „Потвърди“.

 

Актуална информация, свързана с въвеждането на новите изисквания, ще бъде публикувана регулярно. За повече информация, можете да се свържете с нас по всяко време на телефон 0700 18 555/ кратък номер *7224.

 

  • Какво представлява новата услуга?

При трансакция в Интернет с вашата карта в сайтове на търговци, които са обозначени с Mastercard Identity Check и Visa Secure, ще е необходимо да извършите допълнително потвърждение на плащането, посредством приложение, инсталирано на смарт телефона Ви (m-Token Postbank). 
За да може да активирате приложението m-Token Postbank на Вашия смарт телефон и да извършвате безпроблемно  трансакции онлайн, трябва да предоставите на банката актуални e-mail адрес и мобилен номер.

Актуализацията можете да направите в удобен за Вас офис на Пощенска банка, а къде е най-близкият до Вас, вижте
тук.

  • Кога е необходимо да използвам софтуерен токън m-Token Postbank? 

Един от основните приоритети на нашата банка е осигуряването на високо ниво на сигурност на предлаганите платежни услуги от разстояние, в съответствие с изискванията на приложимото законодателство. За да го осигурим, онлайн плащанията с карти, издадени от Пощенска банка при търговци, ползващи Mastercard Identity Check и Visa Secure, ще изискват допълнително потвърждение през мобилното приложение m-Token Postbank. В определени случаи няма да е необходимо допълнително потвърждение, в зависимост от търговеца, държавата, в която се намира, и други фактори, и ще можете да плащате както досега.

  • Трябва ли ми софтуерен токън m-Token, ако не пазарувам онлайн?

Приложението е необходимо както за картови плащания онлайн, така и за потвърждаване на операции през интернет банкирането e-Postbank. Дори в момента да не използвате тези услуги, е добре да имате инсталирано приложение, в случай, че ви се наложи да ги използвате в бъдещ момент.

  • Има промяна в мобилния номер/имейл адреса, който ползвам, как може да го променя и в системата на Пощенска банка?

Необходимо е да посетите най-близкия офис на банката, за да предоставите актуални данни.

  • Имам няколко карти от Пощенска банка, за всички ли се променя начинът на плащане онлайн?

Да, промяната е в сила за всички карти на Пощенска банка. 

  • Как мога да заявя m-Token Postbank, ако нямам интернет банкиране от Пощенска банка?

Можете да го направите, като първо се регистрирате онлайн за базовата функционалност на услугата тук, след което в платформата на интернет банкирането заявявате активационни кодове за приложението в меню Сигурност – Управление на токън – Заяви токън.

За да се регистрирате онлайн, е необходимо единствено да въведете актуални данни, вкл. имейл адрес и мобилен номер, които съвпадат с вече предоставените от Вас на банката.

  • Колко ще струва новата услуга?

Инсталирането, активирането и потвърждаването чрез приложението m-Token Postbank, са напълно безплатни за картодържателите на Пощенска банка.

  • Защо онлайн плащането с m-Token Postbank е още по-сигурно?

1. Кодовете, нужни за активиране на m-Token Postbank, се получат по два независими един от друг канала – чрез мобилния номер и e-mail адреса, които сте предоставили на банката. Приложението може да бъде активирано и ползвано само на едно устройство, което Вие притежавате.

2. Входът в m-Token Postbank се извършва с избран от Вас ПИН код или с Вашите биометрични данни.

3. Всяка трансакция с карта към търговец, участващ в програмите за сигурни плащания Visa Secure и Mastercard Identity Check, или към друго лице през електронното банкиране, изисква допълнително потвърждаване от Ваша страна.

 

Допълнителна информация за софтуерния токън m-Token Postbank ще намерите тук