Декларация за достъпност

Декларация за достъпност

 

I. Основни положения

„Юробанк България“ АД се ангажира да осигури достъп до уебсайта си в съответствие с чл. 58в от Закона за електронното управление (доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.).
Настоящата декларация за достъпност се отнася до https://www.postbank.bg.
Стандарт, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание: EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/ WCAG 2.1.

Дата на първоначално изготвяне на декларацията:

21/03/2025 г.

Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията:

21/03/2026 г.

Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение:

21/03/2025 г.

Метод, използван за изготвяне на декларацията:

Самооценка, направена от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение, както и оценка, извършена от трета страна.

II. Статус на съответствие

Настоящият уебсайт съответства частично на изискванията на посочения стандарт поради несъответствията и изключенията, посочени в следващата секция на този документ.

Изискване на EN 301 549 v2.1.2 (2018-08)/ Критерий за успех WCAG 2.1

Статус на съответствие

Пригодност за възприемане (perceivable)

9.1.1.1 (А)

Нетекстово съдържание

Частично покрива. Технически обезпечено. В процес на добавяне на липсващите елементи, където е приложимо.

9.1.2.1 (А)

Само звук и само картина (предварително записани)

Напълно покрива

9.1.2.2 (А)

Надписи (предварително записани)

Напълно покрива

9.1.2.3 (А)

Звуково описание или медийна алтернатива (предварително записани)

Напълно покрива

9.1.3.1 (А)

Информация и взаимовръзки

Частично покрива

9.1.4.2 (А)

Управление на звука

Напълно покрива

9.1.4.3 (AA)

Контраст (минимални изисквания)

Напълно покрива. Приложен специализиран инструмент за промяна в контраста при избор на съответната настройка.

9.1.4.4 (AA)

Преоразмеряване на текст

Напълно покрива

9.1.4.5 (АА)

Изображения на текст

Напълно покрива

Пригодност за използване (operable)

9.2.1.1 (А)

Клавиатура

Напълно покрива.

9.2.1.2 (А)

Без фиксиране на клавиатурния фокус

Напълно покрива.

9.2.2.2 (А)

Пауза, спиране, скриване

Напълно покрива.

9.2.3.1 (А)

Три проблясвания или под прага на проблясвания

Напълно покрива.

9.2.4.2 (А)

Заглавие на страницата

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

9.2.4.3 (А)

Ред на назначаване на фокуса

Напълно покрива.

9.2.4.4 (A)

Предназначение на линк (в контекст)

Частично покрива. В процес на добавяне на необходимата информация, където е приложимо.

9.2.4.6 (AA)

Заглавия и етикети

Напълно покрива.

9.2.4.7 (AA)

Видим фокус

Напълно покрива.

Разбираемост (understandable)

9.3.1.1 (А)

Език на страницата

Напълно покрива.

9.3.3.1(А)

Идентифициране на грешки

Напълно покрива.

9.3.3.2 (А)

Етикети или инструкции

Напълно покрива.

Устойчивост (robust)

9.4.1.2 (А)

Наименование, роля, стойност

Напълно покрива.

Други изисквания

PDF

Публикуваните документи в PDF формат следва да са съобразени с изискванията за хармонизиран стандарт

Неприложимо.

Карта на сайта

Да бъде публикувана

Напълно покрива.

Декларация за достъпност

Да бъде публикувана

Напълно покрива.

III. Обратна информация и данни за контакт

Обратна информация и данни за контакт

(механизмът се използва за уведомяване на отговорните лица за неспазване на изискванията за достъпност (сигнали) и за искане на алтернативи на недостъпно съдържание от гражданите)

Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт

гр. София, ПК 1766

ул. „Околовръстен път“ 260

Офис Парк Пощенска банка

 

Връзка към форма за заявление за обратна връзка

https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti

 

Данни за контакт с длъжностно(и) лице(а), отговарящо(и) за достъпността и обработването на заявките, изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация

Телефон: 0700 18 555 (Обажданията се заплащат в зависимост от тарифния Ви план за разговори към номера 0 700)

Кратък номер: *7224

 

 

Процедура по прилагане

На основание чл. 58г от ЗЕУ предоставянето на обратна информация и предложения относно достъпността на уебсайта/приложението се подават на хартия на адрес гр. София, ПК 1766, ул. „Околовръстен път“ 260, Офис парк Пощенска Банка, чрез формата за връзка с клиенти в уебсайта на Банката https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti, както и по телефона на номер 0700 18 55 / кратък номер *7224.

Сигналът се разглежда в срок до 30 (тридесет) дни, като отговорът се предоставя на клиента в зависимост от използвания от него канал за комуникация при депозиране на жалбата:

1. електронна поща;

2. на хартиен носител по пощата на посочен от него адрес с обратна разписка и изходящ номер от деловодния регистър на Банката;

3. по телефона със съдействието на Контактен център за клиенти

 

В случай, че „Юробанк България“ АД :

1. не отговори на сигнала в посочения по-горе срок или

2. не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала.

гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до председателя на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ).

Данни за контакт с длъжностно(-и) лице(-а), отговарящо(-и) за достъпността и обработването на жалбите в Държавна агенция „Електронно управление“:

Жалбите могат да се подават по следните начини:

  • на електронен адрес: mail@e-gov.bg, с посочване на тема: „Жалба относно нарушението на достъпността на интернет страници“;
  • чрез деловодството на ДАЕУ на ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София;
  • чрез пощенска услуга на хартиен носител на адреса на ДАЕУ - ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София-1000