Декларация за достъпност

Декларация за достъпност

  

 

РАЗДЕЛ I – ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ

„Юробанк България“ АД се ангажира да осигури достъп до уебсайта и мобилните си приложения в съответствие с чл. 58в от Закона за електронното управление (доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.).

Настоящата декларация за достъпност се отнася до https://www.postbank.bg и мобилните приложения “m-Postbank” (версия: 2/ дата: 18.11.2025 г.) и “One wallet by Postbank” (версия: 2/ дата: 18.11.2025 г.).

Стандартът, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание: EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/ WCAG 2.1.

 

I. СТАТУС НА СЪОТВЕТСТВИЕТО

1.1 Уебсайт на Пощенска Банка

Настоящият уебсайт съответства частично на изискванията на посочения стандарт поради несъответствията и изключенията, посочени в следващата секция на този документ.

Изискване на EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/Критерий за успех WCAG 2.1

Пояснения

Пригодност за възприемане (perceivable)

9.1.1.1 (А)

Нетекстово съдържание

Частично покрива. В процес на добавяне на липсващите елементи, където е приложимо.

Пригодност за използване (operable)

9.2.4.2 (А)

Заглавие на страницата

Частично покрива.

9.2.4.4 (A)

Предназначение на линк (в контекст)

Частично покрива. В процес на добавяне на необходимата информация, където е приложимо.

 

1.2 Мобилни приложения „m-Postbank”, “One wallet by Postbank”

Мобилните приложения съответстват частично на изискванията на посочения стандарт поради несъответствията и изключенията, посочени в следващата секция на този документ.

 

Изискване на EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/Критерий за успех WCAG 2.1

Статус на съответствие

Проблеми с екранни четци (TalkBack / VoiceOver)

Частично покрива.

Контраст и визуална четливост

Частично покрива.

Размер и достъпност на докосване

Частично покрива.

Навигация и структура

Частично покрива.

Форми, входове и грешки

Частично покрива.

Динамично съдържание

Частично покрива.

Ориентация, мащабиране и адаптивност

Частично покрива.

 

Дата на първоначално изготвяне на декларацията:

21/03/2025 г.

Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията:

21/03/2026 г.

Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение:

18/11/2025 г.

Метод, използван за изготвяне на декларацията:

Самооценка, направена от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение, както и оценка, извършена от трета страна.


Обратна информация и данни за контакт

Обратна информация и данни за контакт

(механизмът се използва за уведомяване на отговорните лица за неспазване на изискванията за достъпност (сигнали) и за искане на алтернативи на недостъпно съдържание от гражданите)

Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт

гр. София, ПК 1766

ул. „Околовръстен път“ 260

Офис Парк Пощенска банка

Връзка към форма за заявление за обратна връзка

https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti

Данни за контакт с длъжностно(и) лице(а), отговарящо(и) за достъпността и обработването на заявките, изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация

Телефон: 0700 18 555 (Обажданията се заплащат в зависимост от тарифния Ви план за разговори към номера 0 700)

Кратък номер: *7224

Процедура по прилагане

На основание чл. 58г от ЗЕУ предоставянето на обратна информация и предложения относно достъпността на уебсайта/приложението се подават на хартия на адрес гр. София, ПК 1766, ул. „Околовръстен път“ 260, Офис парк Пощенска Банка, чрез формата за връзка с клиенти в уебсайта на Банката https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti, както и по телефона на номер 0700 18 55 / кратък номер *7224.Сигналът се разглежда в срок до 30 (тридесет) дни, като отговорът се предоставя на клиента в зависимост от използвания от него канал за комуникация при депозиране на жалбата:

1. електронна поща;

2. на хартиен носител по пощата на посочен от него адрес с обратна разписка и изходящ номер от деловодния регистър на Банката;

3. по телефона със съдействието на Контактен център за клиенти;

В случай, че „Юробанк България“ АД:

1. не отговори на сигнала в посочения по-горе срок или

2. не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала.

гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до министъра на електронно управление.

Жалбите могат да се подават по следните начини:

  • на електронен адрес: mail@e-gov.bg, с посочване на тема: „Жалба относно нарушението на достъпността на интернет страници“;
  • чрез деловодството на Министерството на електронното управление (МЕУ) на ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София;
  • чрез пощенска услуга на хартиен носител на адреса на МЕУ - ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София-1000

 

              II. ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ

„Юробанк България“ АД се ангажира да увеличи цифровата достъпност до уебсайта и мобилните си приложения, които поддържа.

Въпреки стремежа за осигуряване на съвместимост с наличните стандарти за достъпност, няма възможност да бъдат изпълнени всички аспекти. В случай че възникнат затруднения при работа с уебсайта ни или с мобилните ни приложения, моля, свържете се с нас. Направете точно описание на проблема и ще се постараем да го отстраним. По този начин ще ни помогнете да поддържаме сайта и мобилните ни приложения във възможно най-добро състояние и непрекъснато да подобряваме достъпността им.

 

Дата на публикуване на уебсайта:

 

18.11.2025 г.

 

Дата на публикуване вследствие на съществено преработване на тяхното съдържание:

 

18.11.2025 г.