Декларация за достъпност
РАЗДЕЛ I – ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ
„Юробанк България“ АД се ангажира да осигури достъп до уебсайта и мобилните си приложения в съответствие с чл. 58в от Закона за електронното управление (доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.).
Настоящата декларация за достъпност се отнася до https://www.postbank.bg и мобилните приложения “m-Postbank” (версия: 2/ дата: 18.11.2025 г.) и “One wallet by Postbank” (версия: 2/ дата: 18.11.2025 г.).
Стандартът, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание: EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/ WCAG 2.1.
I. СТАТУС НА СЪОТВЕТСТВИЕТО
1.1 Уебсайт на Пощенска Банка
Настоящият уебсайт съответства частично на изискванията на посочения стандарт поради несъответствията и изключенията, посочени в следващата секция на този документ.
|
Изискване на EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/Критерий за успех WCAG 2.1 |
Пояснения |
|
|
Пригодност за възприемане (perceivable) |
||
|
9.1.1.1 (А) |
Нетекстово съдържание |
Частично покрива. В процес на добавяне на липсващите елементи, където е приложимо. |
|
Пригодност за използване (operable) |
||
|
9.2.4.2 (А) |
Заглавие на страницата |
Частично покрива. |
|
9.2.4.4 (A) |
Предназначение на линк (в контекст) |
Частично покрива. В процес на добавяне на необходимата информация, където е приложимо. |
1.2 Мобилни приложения „m-Postbank”, “One wallet by Postbank”
Мобилните приложения съответстват частично на изискванията на посочения стандарт поради несъответствията и изключенията, посочени в следващата секция на този документ.
|
Изискване на EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/Критерий за успех WCAG 2.1 |
Статус на съответствие |
|
Проблеми с екранни четци (TalkBack / VoiceOver) |
Частично покрива. |
|
Контраст и визуална четливост |
Частично покрива. |
|
Размер и достъпност на докосване |
Частично покрива. |
|
Навигация и структура |
Частично покрива. |
|
Форми, входове и грешки |
Частично покрива. |
|
Динамично съдържание |
Частично покрива. |
|
Ориентация, мащабиране и адаптивност |
Частично покрива. |
|
Дата на първоначално изготвяне на декларацията: |
21/03/2025 г. |
|
Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията: |
21/03/2026 г. |
|
Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение: |
18/11/2025 г. |
|
Метод, използван за изготвяне на декларацията: |
Самооценка, направена от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение, както и оценка, извършена от трета страна. |
Обратна информация и данни за контакт
|
Обратна информация и данни за контакт (механизмът се използва за уведомяване на отговорните лица за неспазване на изискванията за достъпност (сигнали) и за искане на алтернативи на недостъпно съдържание от гражданите) |
|
|
Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт |
гр. София, ПК 1766 ул. „Околовръстен път“ 260 Офис Парк Пощенска банка |
|
Връзка към форма за заявление за обратна връзка |
|
|
Данни за контакт с длъжностно(и) лице(а), отговарящо(и) за достъпността и обработването на заявките, изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация |
Телефон: 0700 18 555 (Обажданията се заплащат в зависимост от тарифния Ви план за разговори към номера 0 700) Кратък номер: *7224 |
|
Процедура по прилагане |
|
|
На основание чл. 58г от ЗЕУ предоставянето на обратна информация и предложения относно достъпността на уебсайта/приложението се подават на хартия на адрес гр. София, ПК 1766, ул. „Околовръстен път“ 260, Офис парк Пощенска Банка, чрез формата за връзка с клиенти в уебсайта на Банката https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti, както и по телефона на номер 0700 18 55 / кратък номер *7224.Сигналът се разглежда в срок до 30 (тридесет) дни, като отговорът се предоставя на клиента в зависимост от използвания от него канал за комуникация при депозиране на жалбата: 1. електронна поща; 2. на хартиен носител по пощата на посочен от него адрес с обратна разписка и изходящ номер от деловодния регистър на Банката; 3. по телефона със съдействието на Контактен център за клиенти; |
|
|
В случай, че „Юробанк България“ АД: 1. не отговори на сигнала в посочения по-горе срок или 2. не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала. гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до министъра на електронно управление. Жалбите могат да се подават по следните начини:
|
|
II. ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ
„Юробанк България“ АД се ангажира да увеличи цифровата достъпност до уебсайта и мобилните си приложения, които поддържа.
Въпреки стремежа за осигуряване на съвместимост с наличните стандарти за достъпност, няма възможност да бъдат изпълнени всички аспекти. В случай че възникнат затруднения при работа с уебсайта ни или с мобилните ни приложения, моля, свържете се с нас. Направете точно описание на проблема и ще се постараем да го отстраним. По този начин ще ни помогнете да поддържаме сайта и мобилните ни приложения във възможно най-добро състояние и непрекъснато да подобряваме достъпността им.
|
Дата на публикуване на уебсайта: |
18.11.2025 г. |
|
Дата на публикуване вследствие на съществено преработване на тяхното съдържание: |
18.11.2025 г. |
Postbank