Съвети за сигурност

Общи изисквания, свързани с пластика и ПИН:

  • Предпазвайте картата си от повреда;
  •  Не записвайте ПИН кода си върху картата;
  •  Не съхранявайте ПИН кода си с картата;
  •  Запомнете Вашия ПИН и не го предоставяйте на друго лице. Унищожете листа, на който е бил отпечатан;
  •  Никога не съобщавайте Вашия ПИН код на трети лица;
  •  Сменяйте периодично ПИН кода на Вашата карта;
  •  Когато променяте ПИН кода си, избягвайте комбинация от цифри, известни на много хора;
  •  В случай, че загубите картата си или смятате, че е открадната, незабавно уведомете Банката на телефон 0700 18 555;
  •  В случай, че установите, че с притежаваната от Вас карта е осъществена операция, която не разпознавате, моля да се свържете с Банката на телефон 0700 18 555.
     

Ползване на картата на банкомат:

  • Убедете се, че банкоматът е обозначен с логото на съответния вид карта;
  • Оглеждайте  добре външната част на АТМ устройствата и избягвайте тези, които Ви се струват в лошо състояние;
  •  Когато използвате банкомат, застанете пред екрана и клавиатурата така, че операцията и ПИН кодът Ви да останат скрити. Опитайте се да прикривате със свободната си ръка клавиатурата на банкомата, докато въвеждате ПИН кода на картата;
  • Следвайте инструкциите на екрана. Ако не сте сигурни в операцията, която извършвате по-добре натиснете бутон "ОТКАЗ";
  • Не забравяйте да вземете парите си, картата или разписката си;
  • Ако банкоматът задържи картата Ви, незабавно уведомете Банката на телефон 0700 18 555.
     

 Ползване на картата на физически ПОС терминал:

  •  В момента на плащане при търговец, не изпускайте от поглед Вашата карта, за да контролирате извършената с нея операция;
  • Уверете се  в точността на сумата, изписана на терминала;
  •  Бъдете предпазливи, когато въвеждате Вашия ПИН код! Винаги го правете далеч от недискретните погледи чрез покриването на клавиатурата на терминалното устройство с ръка;
  • При извършване на операция на ПОС терминално устройство с Вашата безконтактна карта, е необходимо да допрете картата до безконтактния четец на терминала и да задържите, докато се получи потвърждение за успешна транзакция;
  •  Изисквайте и пазете бележките за трансакциите от ПОС устройствата  и ги сравнявайте с информацията от извлечението си.
     

Използване на картата на виртуален ПОС терминал:

  • При покупки в Интернет се уверете в защитата на страницата на търговеца: обозначена е с катинар в долният ъгъл на прозореца или адресът започва с https, така ще сте сигурни, че данните на картата са кодирани;
  • Никога не въвеждайте своя ПИН код на сайта на търговец;
  • Осведомете се на сайта на търговеца за политиката за доставка и връщане на стоки;
  • Запазете на хартиен носител или запаметени всички разписки, свързани с Вашите електронни поръчки и разплащания. Това ще Ви помогне при проследяване на плащанията, таксите за транспорт или друга информация, относно транзакциите с Вашата карта;
  • Не използвайте Вашата платежна карта при виртуални търговци, за които считате, че са съмнителни;
  • Не е желателно да въвеждате данните на Вашите банкови карти на компютри, ползващи се и от други  хора;
  • При извършване на транзакции в Интернет, задължителната информация, която трябва да подадете е номер на карта и нейната валидност. Възможно е да бъдете подканени да въведете код за верификация CVC/CVV. Не е редно да Ви се изисква подаването на лична информация – ЕГН, лична карта, банкова сметка и др.
     

Предпазване от фишинг инциденти:

В случай на получаване на писма по електронната поща от името на  различни организации, в които ви приканват  да попълните свои лични, финансови и на притежаваните от Вас картови продукти данни в прикачени апликационни форми, Ви съветваме:

  • Да посещавате сайта на конкретната компания, за да се уверите, че не става дума за измама.Практиката на компаниите и платежните системи, предлагащи услуги, посредством Интернет, е да не изискват от своите регистрирани клиенти обновяване на акаунт или други конфиденциални данни, чрез изпращане на писма по електронна поща.
  • Да не отваряте хипервръзката към съобщението, да не  попълвате данни и да не отговаряте на имейлите.
  • При получаване на имейли със съдържание, което покрива описаните по-горе критерии, да ги препращате към Пощенска банка на тел. 0700 18 555 / *7224.

Банката извършва разследване на жалби за измамни и неправомерни транзакции с карти.
 

Как да си осигурите допълнителна защита?

  • Вземете застрахователен пакет "Покритие на задълженията Плюс" с покрити рискове срещу кражба на Вашата карта, който Ви застрахова и при кражба на пари изтеглени от банкомат или на ПОС терминал или при кражба на официални документи.
  • Абонирайте се за услуга "SMS уведомление“, която дава възможност за получаване на информация за извършени транзакции в on-line режим на посочен от клиента мобилен телефон (A1, Vivacom, Telenor), както и информация за разполагаемо салдо по всички абонирани банкови карти.
  • За да можете да реагирате бързо в случай на проблем, желателно е да използвате услугите за Интернет банкиране , като следите редовно движенията по банковите Ви сметки и картови продукти.