Съвети за предпазване от фишинг


Предпазване от фишинг


Фишингът представлява онлайн атака, при която измамниците подканят клиентите да разкрият лична или финансова информация в имейл съобщение или уеб сайт. 

Най-често онлайн фишингът започва с имейл, който изглежда като официално съобщение. В имейла получателите биват насочвани към фалшив уеб сайт, идентичен на официалния, където да предоставят лични данни или финансова информация, като потребителски номера, пароли, детайли на банкови карти, номера на сметка, еднократни кодове, получени по Viber/SMS и др. подобни.

Моля, да имаш предвид, че Пощенска Банка никога не би изисквала от клиентите си да разкрият свои конфиденциални данни по електронната поща или в каквато и да е онлайн форма!



Как да разпознаеш фишинг съобщенията:

• Изискват предоставяне на персонални данни;

• Призовават за спешни, неотложни действия;

• Името на подателя се различава от имейл адреса му, като домейнът може да е различен от @postbank.bg; @e-postbank.bg; @clients.postbank.bg;

• Съдържат правописни грешки и са лошо форматирани;

• Обикновено не са персонализирани и насочени конкретно към Вас;

• Без подпис.

 

Обърни внимание на следните важни съвети за твоята сигурност:


• Внимателно преглеждай получените мейли за посочените признаци на phishing; 

• Никога не предоставяй конфиденциална информация в каквато и да е форма или имейл съобщение и не отговаряй на съмнителни мейли;

• Винаги проверявай истинския подател на имейла, който се представя за представител на банката. Обърни внимание на това, което се вижда в скобите в полето “From”. Например в Microsoft Outlook <testing@casarica.com.py> - ако текстът след @ е различен от postbank.bg; clients.postbank.bg или e-postbank.bg означава, че подателят е манипулиран и се представя за Пощенска банка;

• Провери накъде водят линковете в мейла, като поставиш курсора си върху тях, без да кликваш;



• Не отваряй прикачените файлове;

• Изтривай незабавно всички подозрителни имейли;

• Увери се, че комуникацията се осъществява по защитен канал HTTPS. Това се индикира с буквата S от линка (https://e-postbank.bg/page/default.aspx?xml_id=/bg-BG/.login)

• Винаги проверявай SSL сертификата на сайта, в който се логвате и се увери, че той е валиден и е издаден за организацията.

 

 

Ако все пак по невнимание си отворил зловредния линк и си въвел твоите идентификационни кодове в полетата на екрана:

• Моля да се обадиш незабавно на телефон 0700 18 555 или на кратък номер *7224 за блокиране на твоите карти и Интернет банкиране.

• За нас е важно да знаем повече за подобни опити за измама, затова те молим да ни уведомиш и да препратиш имейл съобщението на antiphishing@postbank.bg.