Плащане на комунални услуги

Плащай своите сметки за комунални услуги и данъци през дигиталните канали на Пощенска банка и се възползвай от всички предимства, които електронните плащания ти дават!

  • С e-Postbank и m-Postbank можеш да плащаш своите битови сметки към над 200 търговеца от различни категории (ВиК дружества, електроенергия, телекоми, интернет и телевизия и др.)!

  • Плащането можеш да извършваш от твоите сметки в лева или от кредитна карта, издадена от Пощенска банка, като плащането от кредитна карта е без такса!

  • Онлайн плащането е изключително удобно и бързо. Без необходимост от съхранение на документи. Пълната история на твоите разплащания е налична в твоя профил за интернет и мобилно банкиране.

  • Създай лесно и бързо абонамент за конкретна услуга и абонатен номер и така при всяко ново задължение ще получаваш системно известие в e-Postbank или пуш известие в m-Postbank.

  • Плащанията се извършват след изрично потвърждение от твоя страна. Така няма възможност да бъде платена сметка, която е в неочаквано по-голям размер.

  • Услугата е достъпна както за индивидуални клиенти, така и за компании.

    Можеш да плащаш както своите сметки, така и сметки на трети лица. Не е необходимо задълженията да са на твое име.

  • Възможност за финансова помощ при настъпване на непредвидени събития със застраховка „Защита на сметките в домакинството“.

     

Как се извършват плащанията и какви данни са необходими?

В e-Postbank плащанията се извършват от меню Комунални и данъци.

Ако предпочиташ да плащаш в движение и използваш приложението за мобилно банкиране m-Postbank, използвай меню Комунални.

За да плащаш своите битови сметки е необходимо да знаеш абонатния номер, за който плащаш.

Първо трябва да избереш категория услуга, след което да избереш конкретния търговец, доставчик на услугата и да въведеш абонатния номер, за който ще плащаш.

В случай, че има дължима сума, при проверка ще се визуализират данни за задължението.

Можеш да създадеш абонамент за плащане, за да получаваш известия при получаване на ново задължение или да правиш еднократни плащания, чрез въвеждане на нужните данни.

Как се потвърждават плащанията на сметки за комунални услуги?

За да повишим сигурността и в изпълнение на Директивата за платежните услуги (Регламент (ЕС) 2015/2366), е необходима допълнителна идентификация при създаване или редакция на абонамент, както и при всяко единично плащане без абонамент.

Потвърждението се извършва със софтуерен токън m-Token Postbank или еднократен код, получен чрез Viber/SMS OTP за потребителите, които нямат регистриран токън.

След плащане, налична ли е в профила ми информация за платената фактура и други детайли?

Не. Справката за направени плащания съдържа име на търговеца, дата на плащането, платежно средство и сума. Детайлите за дължимата сума (номер на фактура, период на плащане и др.) са налични при активно задължение за плащане, при избор на бутон „Детайли“.

Наличната информация в бутон „Детайли“ се подава от търговеца и може да варира при различните търговци.

Мога ли да променя сметката или картата, от която плащам?

Можеш да редактираш създадените от теб абонаменти за плащане на битови сметки по всяко време и в двата канала (е-Postbank и m-Postbank). Необходимо е допълнително потвърждаване при редактиране на абонамент.

Мога ли за заплащам сметки по отделно (при наличие на повече от една излязла фактура)

Не. При наличие на повече от една фактура можеш да платиш сбора на всички дължими суми.