Новини

Възможни измами чрез WhatsApp — как да ги разпознаете и да се предпазите

Уважаеми клиенти,

Бихме искали да Ви предупредим за възможна измама, извършвана през социалните мрежи и чат приложения. Посредством хакване, измамниците придобиват WhatsApp акаунти, след което искат заеми от други потребители, налични като контакти в приложението. В резултат на това, искането за заем изглежда автентично, тъй като се получава от човек, когото познавате. Но в действителност то идва от някой, чийто профил е „превзет“ и сигурността му е компрометирана. В измамните съобщения обикновено се посочват сметки в различни банки, в които се очаква да бъдат получени парите. Въпросните сметки са на „мулета“, които в последствие превеждат парите по други сметки и/или ги теглят на АТМ. Ето няколко ценни съвета как да повишите безопасността на чат приложенията си:

  • Проверявайте за подозрителна активност – ако получавате съобщения, които не сте изпращали или засичате активност (онлайн статус, прочетени съобщения), когато не сте използвали приложението;
  • Ако забележите, че някой използва акаунта ви, можете да го изключите като преинсталирате приложението и впишете акаунта си отново;
  • Активирайте двуфакторна автентикация (2FA);
  • Проверявайте активните си сесии и устройства;
  • Ако забележите подозрителна активност, своевременно се обърнете към администраторите на съответното чат приложение.

Бъдете внимателни във Вашата онлайн комуникация и подхождайте критично към всяко съмнително съобщение или активност във Вашите профили. Измамниците използват разнообразни методи и канали, за да достигнат до Вашите лични данни, затова никога не споделяйте чувствителна информация онлайн или в телефонен разговор.

Напомняме Ви, че:

  • Пощенска банка никога няма да поиска от Вас подобна информация чрез имейл, Viber или SMS. Ако получите съобщение с такова съдържание, подхождайте с повишено внимание и не предоставяйте никакви данни.
  • Не кликвайте върху сайтове, които не са с оригиналния домейн на Вашата банка.

При съмнение за измама, незабавно се свържете с нашия контакт център на 0700 18 555 или 7224, или посетете най-близкия клон на банката.

Допълнителни препоръки и съвети за превенция от измами можете да намерите и на сайта на банката.

 

С уважение,

Екипът на Пощенска банка