Софтуерен токън m-Token Postbank

Мобилното приложение m-Token Postbank осигурява максимална сигурност при плащания през следните услуги:

  • Интернет и мобилно банкиране
  • Мобилен портфейл ONE wallet by Postbank
  • Дигитални зони за експресно банкиране
  • Онлайн разплащания с банкови карти

С цел да осигурим максимална сигурност при онлайн разплащания през системата за интернет и мобилно банкиране и с банкови карти, въведохме нов начин за тяхното потвърждаване. 

m-Token Postbank е мобилно приложение, чрез което се потвърждават платежни операции по сигурeн и удобен начин. С него се осъществява двуфакторно установяване на самоличността на потребителя, с което отговаряме на регулаторните изисквания, наложени от обновената Директива за платежните услуги (PSD2).

За да нареждаш преводи през e-Postbank и m-Postbank или за да плащаш с твоята карта онлайн, се нуждаеш единствено от смартфон с операционна система Android (5.1+) или iOS (9.0+).

Важно! След регистрация за токън всички платежни операции ще се потвърждават с него.

  • Как да активираш софтуерния токън m-Token Postbank:

 

1. Инсталирай безплатното мобилно приложение m-Token Postbank от App Store, Google Play или AppGallery.

2. Влез в твоя профил в интернет банкирането e-Postbank. Ако нямаш регистрация, можеш да се регистрираш онлайн тук или да посетиш най-близкия офис на банката.

3. Заяви софтуерен токън през интернет банкирането ти от меню Профил > Управление на m-Token > Заяви нов софтуерен токън. Имаш възможност да го заявиш и при първоначалната активация на твоето банкиране през мобилното приложение m-Postbank.

  • В случай, че си пропуснал да заявиш софтуерен токън при първоначалния вход в m-Postbank, можеш да го направиш при иницииране на превод чрез бутон "Активирай m-Token Postbank".

Ще получиш два активационни кода – чрез Viber/SMS и e-mail, изпратени съответно на мобилния номер и на e-mail адреса, предоставени от теб на банката. Стартирай приложението m-Token Postbank на твоето мобилно устройство и въведи получените два кода в съответните полета.

4. Задай ПИН код от 6 цифри за достъп до приложението. 

 

  • Как да използваш m-Token Postbank при потвърждаване на преводи и други операции през e-Postbank и m-Postbank? 
 

 

1. Създай превод към друго лице през твоето интернет или мобилно банкиране. При изпращането му на екрана ще се появи информация, че се изисква допълнително потвърждаване със софтуерен токън.

2. На мобилното ти устройство ще получиш Push известие с информация за трансакцията, която очаква потвърждение. Отвори известието, за да влезеш в m-Token Postbank с твоя ПИН код или биометрични данни.

3. Провери детайлите и потвърди или откажи операцията.

В случай, че не получаваш Push известието, влез в приложението m-Token Postbank и избери операцията от меню „Чакащи потвърждаване“.

Операции в e-Postbank можеш да потвърдиш и чрез QR код. Просто избери съответната опция от прозореца за допълнително потвърждаване в интернет банкирането. Ще се визуализира QR код, който съдържа информация за операцията. Сканирай го като отключиш m-Token Postbank и избереш меню „Потвърждаване с QR код“. Потвърди операцията в приложението, след като се увериш, че данните са коректни.

  • Какви са предимствата при използване на софтуерен токън:

1. Лесен и бърз процес на активиране – през профила ти в e-Postbank, без да посещаваш офис на банката.

2. Не изисква допълнителни инсталации и настройки - достатъчно е само да разполагаш със смарт устройство със съвместима версия на операционната система.

3. Защитен достъп – входът в приложението е с избран от теб ПИН код или биометрични данни.

4. Удобно потвърждаване на платежни операции – чрез Push известие на твоето смарт устройство или директно в меню „Чакащи потвърждаване“ в m-Token Postbank.

5. Висока сигурност – потвърждаваш всеки превод, нареден по електронен път, едва след като се увериш по втори, независим канал, че данните са коректни. По този начин ще имаш увереността, че платежната операция е коректно въведена и ще бъде изпълнена както си я наредил.

  • Какви са функционалностите на m-Token Postbank:

1. Потвърждаваш плащания, наредени през e-Postbank и m-Postbank.

2. Потвърждаваш картови плащания в сайтове на търговци, обозначени с програмите за сигурни плащания Mastercard Identity Check и Visa Secure.

3. Използваш ПИН код или биометрични данни за вход.

4. Можеш да мигрираш токъна на ново устройство (при смяна на устройството, което използваш).

 

I. Обща информация

  • Какво представлява m-Token Postbank?

m-Token Postbank е мобилно приложение за смарт устройства, чрез което се прилага т.нар. задълбочено установяване на идентичността на клиента и служи за потвърждаване на различни платежни и неплатежни финансови операции в онлайн среда. m-Token Postbank осигурява максимална сигурност на плащанията и отговаря изцяло на регулаторните изисквания на обновената Директивата за платежни услуги (PSD2).

  • Какво e необходимо, за да ползвам m-Token Postabank?

Необходимо е да разполагаш със смарт устройство с операционна система iOS 8+ или Android 5.1+ и достъп до интернет. Можеш да го свалиш от App Store, Google Play или App Gallery.

За да активираш приложението m-Token Postbank на твоето мобилно устройство и да извършваш безпроблемно операции онлайн, трябва да си предоставил на банката актуални e-mail адрес и мобилен номер.
Актуализацията може да направиш в удобен за теб офис на Пощенска банка, а къде е най-близкият, виж тук

  • Колко токъна може да има един клиент?

Всеки потребител може да има само един софтуерен токън, който служи за потвърждаване на преводи във всички негови профили в e-Postbank (в случай, че има повече от един) и картови операции онлайн. Регистрацията на токън в един от профилите автоматично го активира и за останалите и се използва за потвърждаване на всички операции през дигиталните канали на банката.

  • Колко токъна може да има на едно устройство?

На едно устройство може да има само един софтуерен токън.

  • Какво трябва да направя ако сменя смарт устройството си?

При смяна на устройството, на което се ползва токън не е необходимо да го деактивираш. За твое удобство, в меню Настройки в приложението има опция за мигриране на токъна на друго устройство.

При избор на меню Мигриране на токън приложението ще изиска потвърждение. След като потвърдиш действието, на екрана се изписват активационни кодове, които да използваш при активирането на новото устройство.

След миграцията, токънът ще работи само на новото устройство.

В случай, че не разполагаш с достъп до старото си устройство и не можеш да извършиш миграцията през него, можеш да заявиш нов токън от профила ти в e-Postbank. Това действие автоматично ще деактивира токъна на предишното устройство.

  • Имам няколко профила (към различни фирми и личен) за всичките ми профили ли ще бъде активен софтуерният токън?

Да. Софтуерният токън ще бъде активен за всички профили, които имаш. След като издадеш и активираш софтуерен токън, той ще се регистрира автоматично във всички твои профили.

  • Може ли да се използва приложението на смарт часовници?

Не. За да ползваш m-Token Postbank е необходимо да имаш смартфон.

  • Мога ли да инсталирам приложението на компютър?

Не. Приложението работи на смарт телефони с операционна система Android, iOS и HarmonyOS.

 

II. Потвърждаване на платежни операции

 

  • За кои операции е необходим токън?

Всички операции в интернет и мобилно банкиране (с изключение на преводи между собствени сметки), мобилен портфейл ONE wallet, Дигитални зони за експресно банкиране, както и плащания с кредитни, дебитни и предплатени карти при търговци участващи в програмите Visa Secure или Mastercard Identity Check, ще се потвърждават с m-Token Postbank.

  • Как се потвърждават плащанията?

При създаване на нов превод или друго действие в дигиталните канали, системата ще изиска потвърждаване на плащането с m-Token Postbank.

На мобилния телефон, на който е инсталиран m-Token Postbank ще получиш Push известие, което трябва да отвориш и да влезеш в приложението. След като се увериш, че данните за операцията са коректни имаш възможност да го потвърдиш.

  • Не получавам Push известия, какво трябва да направя?

Провери дали нотификациите от приложението са разрешени на твоето устройство, както и дали са разрешени известията в меню Настройки >> Разрешения в приложението. 

  • Как да потвърдя плащане, в случай че не получавам Push известие?

В случай, че по някаква причина не получаваш Push известия, можеш да потвърдиш твоите операции като стартираш m-Token Postbank. В меню „Чакащи“ ще намериш списък на всички операции, които чакат потвърждаване и чиято валидност не е изтекла.

Друг начин, който можеш да използваш за потвърждаване на преводи в e-Postbank е чрез сканиране на QR код. След като си създал превода в e-Postbank, избери опцията „Потвърждаване с QR код“. В приложението m-Token Postbank избери меню QR код и сканирай кода. Потвърди плащането, след като се увериш, че детайлите са коректни.

  • Какво да направя, ако не разпознавам плащането, за което получих нотификация?

В случай че не разпознаваш трансакцията, за която си получил нотификация от приложението, трябва да я откажеш и свържеш с Център за обслужване на клиенти. 

  • Мога ли да потвърдя повече от едно плащане наведнъж в e-Postbank?

Да, както с Push известие, така и с QR код или директно в меню „Чакащи“ в m-Token Postbank.

Избери в e-Postbank плащанията, които желаеш да потвърдиш. В зависимост от броя на плащанията, на екран в m-Token Postbank ще видиш или детайли за всяко плащане или ако броят на плащанията е голям, ще видиш IBAN на първи и последен получател от селектираните плащания, общ брой и обща сума на преводите.

След потвърждаване в m-Token Postbank, е необходимо плащанията да бъдат изпратени през e-Postbank чрез бутон „Изпрати“.

  • Активирал съм m-Token Postbank, но не мога да нареждам преводи?

- Ако си се регистрирал онлайн за услугата e-Postbank e необходимо да посетиш офис на Пощенска банка, за да получиш достъп до пълната версия на услугата и да можеш да нареждаш преводи онлайн.

- Ако си регистриран за услугата с пасивни права нямаш възможност да правиш преводи към трети лица. Можеш да заявиш промяна на правата в удобен за теб офис на Пощенска банка.

  • При потвърждаване на масово плащане на екран в профила ми и в m-Token фигурира контролно число. Какво представлява контролното число?

Контролното число представлява изчислен по определен алгоритъм (SHA256) код, който ти дава възможност да провериш и удостовериш автентичността на файла за масово плащане. Това, което се визуализира на екрана ти са първите 5 и последните 5 от изчисления код (hash). При потвърждаване на файла с m-Token е необходимо да провериш дали тези символи съвпадат. В случай, че числата са различни не потвърждавай изпълнението на файла! Можеш да откажеш изпълнението като избереш бутон “Отхвърлям” в приложението.

 

III. Функционални и технически въпроси

  • Какво да направя ако забравя ПИН-кода си за достъп до m-Token Postbank?

Необходимо е да заявиш и активираш нов софтуерен токън. Отвори приложението и избери Меню Настройки >> Деактивиране на токън. Потвърди, че желаеш да деактивираш текущия софтуерен токън и заяви и активирай нов в e-Postbank.

  • Какво да направя ако забравя ПИН-кода си за достъп до m-Token Postbank, но съм активирал вход в приложението с биометрични данни?

Можеш да продължиш използването на приложението посредством биометрични данни. За да възстановиш своя ПИН код е необходимо да активираш нов токън.

  • Как да деактивирам m-Token Postbank?

Можеш да деактивираш своя токън по два начина:

- През твоя профил в e-Postbank, меню Профил >> Управление на m-Token;

- През самото приложение, меню Настройки >> Деактивиране на токън.

  • Каква е таксата за използване на m-Token Postbank?

Приложението е безплатно за инсталиране и използване.

  • Защо плащането с m-Token Postbank е по-сигурно?
 

1. Кодовете, нужни за активиране на m-Token Postbank, се получават по два независими един от друг канала – чрез e-mail адреса и мобилнен номер, които си предоставил на банката. Приложението може да бъде активирано и ползвано само на едно устройство, което притежаваш.

2. Входът в m-Token Postbank се извършва с избран от теб ПИН код или с твоите биометрични данни.

3. Всяка операция в дигиталните канали или с карта към търговец, участващ в програмите за сигурни плащания Visa Secure и Mastercard Identity Check, изисква допълнително потвърждаване от твоя страна.