Декларация за достъпност
I. Основни положения
„Юробанк България“ АД се ангажира да осигури достъп до уебсайта си в съответствие с чл. 58в от Закона за електронното управление (доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.).
Настоящата декларация за достъпност се отнася до https://www.postbank.bg.
Стандарт, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание: EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/ WCAG 2.1.
Дата на първоначално изготвяне на декларацията: |
21/03/2025 г. |
Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията: |
21/03/2026 г. |
Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение: |
21/03/2025 г. |
Метод, използван за изготвяне на декларацията: |
Самооценка, направена от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение, както и оценка, извършена от трета страна. |
II. Статус на съответствие
Настоящият уебсайт съответства частично на изискванията на посочения стандарт поради несъответствията и изключенията, посочени в следващата секция на този документ.
Изискване на EN 301 549 v2.1.2 (2018-08)/ Критерий за успех WCAG 2.1 |
Статус на съответствие |
|
Пригодност за възприемане (perceivable) |
||
9.1.1.1 (А) |
Нетекстово съдържание |
Частично покрива. Технически обезпечено. В процес на добавяне на липсващите елементи, където е приложимо. |
9.1.2.1 (А) |
Само звук и само картина (предварително записани) |
Напълно покрива |
9.1.2.2 (А) |
Надписи (предварително записани) |
Напълно покрива |
9.1.2.3 (А) |
Звуково описание или медийна алтернатива (предварително записани) |
Напълно покрива |
9.1.3.1 (А) |
Информация и взаимовръзки |
Частично покрива |
9.1.4.2 (А) |
Управление на звука |
Напълно покрива |
9.1.4.3 (AA) |
Контраст (минимални изисквания) |
Напълно покрива. Приложен специализиран инструмент за промяна в контраста при избор на съответната настройка. |
9.1.4.4 (AA) |
Преоразмеряване на текст |
Напълно покрива |
9.1.4.5 (АА) |
Изображения на текст |
Напълно покрива |
Пригодност за използване (operable) |
||
9.2.1.1 (А) |
Клавиатура |
Напълно покрива. |
9.2.1.2 (А) |
Без фиксиране на клавиатурния фокус |
Напълно покрива. |
9.2.2.2 (А) |
Пауза, спиране, скриване |
Напълно покрива. |
9.2.3.1 (А) |
Три проблясвания или под прага на проблясвания |
Напълно покрива. |
9.2.4.2 (А) |
Заглавие на страницата |
Частично покрива. Изпълнено където е приложимо. |
9.2.4.3 (А) |
Ред на назначаване на фокуса |
Напълно покрива. |
9.2.4.4 (A) |
Предназначение на линк (в контекст) |
Частично покрива. В процес на добавяне на необходимата информация, където е приложимо. |
9.2.4.6 (AA) |
Заглавия и етикети |
Напълно покрива. |
9.2.4.7 (AA) |
Видим фокус |
Напълно покрива. |
Разбираемост (understandable) |
||
9.3.1.1 (А) |
Език на страницата |
Напълно покрива. |
9.3.3.1(А) |
Идентифициране на грешки |
Напълно покрива. |
9.3.3.2 (А) |
Етикети или инструкции |
Напълно покрива. |
Устойчивост (robust) |
||
9.4.1.2 (А) |
Наименование, роля, стойност |
Напълно покрива. |
Други изисквания |
||
|
Публикуваните документи в PDF формат следва да са съобразени с изискванията за хармонизиран стандарт |
Неприложимо. |
Карта на сайта |
Да бъде публикувана |
Напълно покрива. |
Декларация за достъпност |
Да бъде публикувана |
Напълно покрива. |
III. Обратна информация и данни за контакт
Обратна информация и данни за контакт (механизмът се използва за уведомяване на отговорните лица за неспазване на изискванията за достъпност (сигнали) и за искане на алтернативи на недостъпно съдържание от гражданите) |
|
Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт |
гр. София, ПК 1766 ул. „Околовръстен път“ 260 Офис Парк Пощенска банка
|
Връзка към форма за заявление за обратна връзка |
https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti
|
Данни за контакт с длъжностно(и) лице(а), отговарящо(и) за достъпността и обработването на заявките, изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация |
Телефон: 0700 18 555 (Обажданията се заплащат в зависимост от тарифния Ви план за разговори към номера 0 700) Кратък номер: *7224
|
Процедура по прилагане |
|
На основание чл. 58г от ЗЕУ предоставянето на обратна информация и предложения относно достъпността на уебсайта/приложението се подават на хартия на адрес гр. София, ПК 1766, ул. „Околовръстен път“ 260, Офис парк Пощенска Банка, чрез формата за връзка с клиенти в уебсайта на Банката https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti, както и по телефона на номер 0700 18 55 / кратък номер *7224. Сигналът се разглежда в срок до 30 (тридесет) дни, като отговорът се предоставя на клиента в зависимост от използвания от него канал за комуникация при депозиране на жалбата: 1. електронна поща; 2. на хартиен носител по пощата на посочен от него адрес с обратна разписка и изходящ номер от деловодния регистър на Банката; 3. по телефона със съдействието на Контактен център за клиенти
|
|
В случай, че „Юробанк България“ АД : 1. не отговори на сигнала в посочения по-горе срок или 2. не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала. гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до председателя на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ). |
|
Данни за контакт с длъжностно(-и) лице(-а), отговарящо(-и) за достъпността и обработването на жалбите в Държавна агенция „Електронно управление“: |
Жалбите могат да се подават по следните начини:
|